Doruo-völgye – Európa egyik legszebb vasútvonala

2017-11-03, Dia

A portói kirándulásunk középső napját a Douro völgyének felfedezésével töltöttük. Méltatlanul kevés szó esik az utazós portálokon erről a vidékről, pedig mindenképp megér egy rövid, egynapos túrát. Porto - Pocinho vontaúton A legkorábbi vonattal szerettünk volna indulni, amiről majdnem lecsúsztunk, mert csak a pénztárnál lehetett jegyet venni, mi [...]

Világörökségek nyomában – Tomar, Fátima és Batalha

2017-06-16, Dia

A kronológiai sorrendet kicsit megtörve ugrunk egyet június elejére, amikor is szüleim látogatására került sor, mi pedig csatlakoztunk hozzájuk az egyik autós túrájukra a néhai Ribetejo és Beira régióba. Az UNESCO világörökségei közül a tomari Krisztus-rendi kolostort (Convento de Cristo) és a batalhai Győzelmes Szűz Mária kolostort (Mosteiro da Batalha) [...]

Algarve III. – A második számú világvége

2017-06-12, Dia

Dél-Portugáliai látogatásunk második felében Faro városától nyugatra kirándoltunk, egészen a dél-nyugati csücsökig, a Szent Vince-fokig, majd Setúbalon keresztül autóztunk vissza Lisszabonba, ami "némi" kitérőt jelentett plusz 2 órányi vezetéssel, viszont megspóroltuk a pályadíjat. Lagos - ahol a brit turisták létezése megbocsátható Az első faroi [...]

3 hónapja Portugáliában – avagy a kultúrsokk

2017-05-29, Dia

Az utazós cikkeket megszakítva most Portugáliát vesézzük ki, mivel már több, mint 3 egész hónapja rúgjuk itt a port. Ennyi idő csak arra elég, hogy megalapozatlanul általánosítsunk bizonyos dolgokat illetően. Milyen Portugália szerintünk? Kezdjük 10 érdekes vagy megdöbbentő ténnyel Portugáliáról és Lisszabonról: Le kell inteni a buszt, ha [...]

Algarve II. – Portugália legszebb strandjai

2017-05-09, Dia

Az egyik oktatónk egyenesen áradozott Algarve-ról, azt mondta, neki az a hely maga a paradicsom, és ha nem látogatunk el oda, akkor Portugáliát se láttuk igazán. Algarve kétségkívül meseszép és különleges hely. Április eleje még nem szezon, alacsonyabbak az árak, és tized annyi turista van, mint nyáron, amikor is a britek ellepik a strandokat és zsebkendőnyi [...]

Algarve I. – Farotól keletere

2017-04-28, Dia

Április első hetében meglátogatottak a barátnőim, aminek zárásaképp elutaztunk Algarve-ba, ugyanis a csapat 3/4-ének a repülője Faroból indult vissza. Kihasználva az alkalmat úgy döntöttem, hogy ez kiváló ürügy arra, hogy megnézzük magunknak Algarve-ot, ráadásul a tavaszi szünet is épp elkezdődött. Így történt, hogy hosszas kutakodás után végül a [...]